DUDIT: Huumeiden käytön kysely selkokielellä
DUDIT on kysely, jolla voit arvioida, onko huumeiden käytöstäsi sinulle haittaa tai ongelmaa. Kysely on tarkoitettu ihmisille, jotka käyttävät huumeita.
Ohjeet
Lue nämä ohjeet ennen kuin vastaat kyselyyn.
Kysely on nimetön, eli kukaan ei näe, kuka vastasi.
Vastauksia ei tallenneta.
Miten vastaat?
Vastaa jokaiseen kysymykseen rehellisesti.
Valitse vaihtoehto, joka kuvaa parhaiten sinun tilannettasi.
Vastausvaihtoehdot ja pisteet
- 0 = Ei koskaan
- 1 = Kerran kuussa tai harvemmin
- 2 = 2–3 kertaa viikossa
- 3 = 4 kertaa viikossa tai useammin
Miten pisteet lasketaan?
Kysely laskee pisteet automaattisesti.
Lopullinen pistemäärä on kaikkien vastauksiesi pisteiden summa.
Näet pisteesi kyselyn lopussa, kun olet vastannut kaikkiin kysymyksiin.
Suurin mahdollinen pistemäärä on 44 pistettä.