Nuoret SIB Jyväskylä

SIB-toiminta on tarkoitettu  Gradiassa opiskeleville 16-24 -vuotiaille nuorille, jotka asuvat Jyväskylässä. Toiminnan tavoitteena on tukea nuorten hyvinvointia ja opiskelukykyä, jotta toisen asteen opinnot olisi mahdollista suorittaa. Myös osallisuuden tukeminen on SIB toiminnassa tärkeässä roolissa ja sitä tuetaan tarjoamalla nuorille mahdollisuus osallistua säännölliseen ryhmätoimintaan. Näin ollen nuorella on mahdollisuus kiinnittyä yhteisöön ja saada arvokasta vertaistukea.

Toimintaan ohjaudutaan Gradian opetus- ja ohjaushenkilöstön tai opiskeluhuollon kautta.

Valmennus

Saat valmentajaltasi yksilöllistä ja rinnallakulkevaa tukea. Tuki on joustavaa, kokonaisvaltaista ja pitkäkestoista. Valmennuksessa käsiteltäviä teemoja voivat olla esimerkiksi:

 

  • Arjen sujuminen sekä itsestä huolehtiminen
  • Selvittämättömät oppimisen pulmat
  • Sosiaaliset tilanteet ja ihmissuhteet
  • Voimavarat ja vahvuudet
  • Itsetunto ja identiteetti
  • Mieliala ja jaksaminen
  • Opiskelu ja motivaatio
  • Työ ja jatkokoulutus

Toiminta

SIB toiminta on nuorilähtöistä ja vapaaehtoista. Se voi sisältää esimerkiksi:

  • Yksilötapaamisia nuoren omissa ympäristöissä
  • Yhteistyötä nuoren lähipiirin ja verkoston kanssa
  • Tutkimuksia ja lisäpalveluita nuoren tarpeen mukaan
  • Erilaisia vierailuja ja tapahtumia
  • Ryhmätoimintaa ja työpajoja

…ja kaikkea muuta, mitä nuoret tarvitsevat ja toivovat!

Nuoret SIB Jyväskylän Valmentajat:

Henri Korhonen
050 432 1604
henri.korhonen@hdl.fi

Pipsa Niemi
050 471 7975
pipsa.niemi@hdl.fi

Jenna Oksanen
050 476 7250
jenna.oksanen@hdl.fi

Sara Siitonen
050 471 5269
sara.siitonen@hdl.fi

Tero Luukkonen
050 475 9235
tero.luukkonen@hdl.fi

Ida-Maria Koskivaara
(perhevapaalla)
046 921 3648
ida-maria.koskivaara@hdl.fi

Tiina Karhunen
(perhevapaalla)
050 533 8350
tiina.karhunen@hdl.fi

Toiminnastamme kirjoitettua

Nuoret SIB-toiminnan vaikutus näkyy ja tuntuu

Lue tästä linkistä  lisää!

Lapset ja nuoret SIB: Rinnallakulkija kuuntelee perhettä ja etsii juuri heille sopivia ratkaisuja.

Lue lisää!