Asiakkaiden osallisuus ja toimijuus

Tavoitteenamme on tukea asiakkaidemme ja toiminnassa mukana olevien henkilöiden aktiivisuutta ja toimijuutta. Vahvistamme näin heidän itsemääräämisoikeuttaan ja vaikuttamismahdollisuuksiaan omaan elämään, yhteisöön ja yhteiskuntaan.

Järjestämme asiakkaillemme tilaisuuksia, joissa vahvistetaan luottamusta ja yhdessä elämisen taitoja. Keräämme säännöllisesti palautetta asiakastyytyväisyydestä ja seuraamme osallisuuden kokemusta. Työmme ytimessä on halu kohdata ihminen.

Tavoitteemme:

  • Tyytyväinen asiakas​
  • Asiakkaidentoimijuuden ja itsemääräämisoikeuden vahvistaminen​
  • Asiakkaiden osallistuminen päätöksentekoon​
  • Diakonissalaitos on työpaikka täsmätyökykyisille ja vaikeasti työllistettäville​
  • Kokemusosaamisen vahvistaminen​

Avainlukuja vuodelta 2024

NPS 54 Asiakkaiden nettosuositteluindeksi, 218 palkattua kokemusosaajaa, 4/5 asiakkaiden kokemus osallistumisesta päätöksentekoon, 245 asiakasta osallistui tulevaisuuskeskusteluihin.

" ".

Diakonissalaitoksen asiakkailla on tarjottavanaan arvokkaita näkökulmia, jotka usein jäävät kuulematta.

Kaikille hyvän ja ihmisarvoisen tulevaisuuden rakentamiseen tarvitaan kuitenkin ajatuksia yhteiskunnan joka laidalta. Kokemusasiantuntijat tuovat palvelun käyttäjän äänen toiminnan kehittämiseen.

Ajankohtaista